September 20, 2012

PERGINYA IA TAK KAN KEMBALI

rindu saat2 ini
walaupun nampak sipi...tp cukuplah sekadar melepas rindu...


rindu sgt tgk dia bersama my mum...detik ini xkan kembali
Semalam merupakan hari lahir arwah bapa ku yg ke 64...seandainya dia masih ada mungkin kita tak kan ingat sebab arwah memang xsuka ank2 nya mengingati atau menyambut hari lahir....tapi bagi kita tarikh ini ler yg paling penting...apakan daya arwah membesarkan kami dgn hanya gaji rm300 sebulan...dengan duit sebanyak itu kami adik beradik di besarkan dan di sekolahkan hingga la masing2 berjaya kini...kalau nak di bandingkan dengan mak..arwah memang xbyk ckp n soft spoken...jadi aku lebih rapat dgn arwah dari mak...(mak garang ..n aku ikut sejibik perangai mak skrg)...memang aku cukup  rindu ngan arwah..kerna dia...aku mempunyai family sekarang..kerna dia berjaya utk memujuk mak aku supaya menerima en suami ( mak xsetuju sebab en suami berasal dr pantai timur)kerna dia aku berjaya dlm jurusan yg aku minati..kerna dia...senang utk bawa berbincang..bukan kerna dia aku membenci ibuku..tetapi adat dlm keluarga ader ank yg rapat dgn ibu..ader ank yg rapat ngan bapa...begitu ler situasi aku...abah seorang yg senang utk bawa berbincang..abah seorang lelaki yg tidak suka membuat ank2 nya kecewa...dan kerna dia...seorang bapa yg tidak pernah lupakan tanggungjawab...abah ...kami doakan semoga abah di tempatkan di kalangan org2 yg beriman..semoga apa yg ank2 abah mimpikan tentang abah sewaktu pemergianmu 3 hari itu adalah kenyataan bahawa abah tenang di sana...mungkin masa tidak dapat kita balikkan cuma kami harap moga kita dapat di pertemukan kembali di alam yg lain..amin...

No comments: