May 9, 2012

RABUN - BUDAK KACAMATA

nie spec dari ray ban..rasa mcm tak sesuai kalau pakai tudung yg ader awning keras..
 Sejak dari sekolah rendah lagi aku memang dah rabun..tapi mak aku memang tak kasi aku pakai spec dan suruh aku duduk dalam kelas depan sekali..dia kata kalau masih boleh nampak elok jgn pakai..tapi aku nyer rabun memang teruk...so dari darjah lima memang aku dah buat spec pakai duit raya..spec yg dulu femes yelah mcm amoi jual sayur kat pasar...warna pink lps tu besar...sampai aku msk sekolah menengah aku tak pakai dah sebab aku pi laser mata jadi nampak ler..sebab aku nie rabun jauh..kiranya lepas laser tu kalau tak pakai nampak juga...
waktu nie baru lagi buat specnyer...fesyen baru ler kata pekerja england optical
 Masuk university kena pakai balik sebab tahu ler kalau masuk dewan kuliah kan jauh duduknya...lepas tu kalau study pulak sampai ke pagi...jadi nak tak nak kena gaks pakai..masa tu wat spec yg kecik2 jer..tak dela mcm dlm gambar nie semua..besar gedabak....
aku suka spec nie..tapi sayang power dia laks tak cukup kuat utk pakai selalu..


 Masa belajar power aku tak de ler tinggi sangat..adelah 150 jer...tapi bila masuk jer zaman pekerjaan makin meningkat..dari 150 terus ke 350...lepas tu kahwin dapat baby naik sampai ler sekarang dah cecah 1000...power...nyer..memang tak tahan bila dah tinggi power mcm tu..tapi lepas jer bersalin ank ketiga nie ha...turun ler sikit power tu..tapi sebenarnya aku lebih suka pakai contact lens dari spec sebab pakai spec nie sakit telinga nie ha..nak2 pakai tudung..
nie ler spec yg paling kuat power 1000

No comments: