August 27, 2013

RAYA 2013 - PART 1

Bergambar sefamily wajib

Anak buah nak juga menyelit

Nak ambil gambar berdua jer ngan ank buah tapi si abg interfrem

ensuami memang xleh nak jadi photografer...gegarrr


adik yg keterpaksaan




breakfast lepas habis sembahyang raya

tukar posisi laks

pusara nenda
pusara ayahda ku
ramai yg dah citer pasal rayakan...aku jer yg tak nyempat..bukan apa mood nak update blog non ado..asyik maleh jer sesajo...nak upload gambar satu hal..nak menulis satu hal...idea xdatang tu yg menyepi lama giler..oklah kita citer pasal raya...

ikutkan raya tahun nie aku turn aku raya kelantan..tapi en suami xleh nak cuti panjang memandangkan kerja baru tak dapek nak cuti...makernyer kita beraya ler kat kl dulu..selalunyakan kalau kitaorg beraya kat kl memang xsah kalau tak pi jalan tar malam tu..sebab musabab eh..baju aku memang last minit beli..memang sejak kahwin baju kurung tak pernah tempah semua beli siap..sama ler ngan ank2 aku.

Tapi entah camner malam raya tu ade musibah laks nimpa kitaorg..so tahun nie ler pertama kalinya kitaorg xjejakan kaki ke jln tar.Nasib baik ler juga baju raya aku sehari sebelum tu dah dapat kat jj cheras selatan...dapat ler 2 pasang walaupun memang mahal...beli jugalah sebab dah terbekenan...

So tahun nie hanya keluarga aku ngan abg aku jer beraya ngan mak aku..kakak aku laks balik pahang kg suami dia..nasib lah meriah gaks..petang raya tu aku masak rendang..kari ayam tua....mak masak kuah kacang..ketupat memang dah siap masak pakai periuk karen..

Tiap2 tahun kitaorg memang xde tema2...cuma selalunya aku akan beli baju melayu hampir2 sama warna ngan en suami..en suami pulak memang xsuka nak beli baju melayu baru..raya tahun nie pun dok pakai baju melayu time nikah dulu..aku..ikut jerlah baju yg mana sesuai..

Kiranya raya tahun nie nak kata best tu tak juga lah..selain musibah di malam raya..sejak permegian bapa aku 6 thn lalu memang raya dah tak berapa bermaknala...sama lah dgn en suami 

No comments: