February 25, 2013

ADIK PI SCHOOL

HARI ORINTASI

MEMULA SENYUM

TERSELIT GMBAR SCHOOL ABG

BALIK SUKA

DIA DAH WAT HAL..SUH BABY DTG DUK KT DIA

DAH BOSAN

HARI KE 2 OK SIKIT

DAH PANDAI BERKAWAN
Waktu abg memula pi sek dulu aku tak dapat nak tgk sgt..maklumlah waktu tu baru jer bertukar kerja jadi cuti nan ado.xdpt ler nak tgk...sedih memang ler..so tahun nie aku pun balas dendam la..nak2 dua2 ank pun sek thn nie...yg abg dah bertukar sek ke sek pra desa tasik...yg adik laks taska sang kancil dekat ngan umah mak..abg aku tak berapa nak risau sgt cuma adik jer sebab nie first time dia nak berkawan ngan org lain..adik tak berapa nak bercampur sgt ngn org lain jgn abg..dia peramah sikit..adik banyak diam cuma bila dah bertemu seru baru la dia hero..seminggu pertama hingga la minggu ke dua..memang azab kalau nak suh dia masuk kelas..sebab mcm2 dia nak..kejab nak main tmn dulu lps tu br nak msk..kdg2 lgsg xnak msk..hari2 nangis smp baba kena dukungla..dah minggu ke3 baru ok...cuma sampai sekarang nie tiap kali nak bgn pagi memang liat...hari2 abg ngan adik masuk plg last sekali dlm kelas sebabnya lambat bgn..kejut dr kul 6.30 pg samapi ler 730pg memang susah nak suh mandi..sampai skrg mak aku ckp dia lah org paling last sekali yg keluar sebab tembel nak pki kasut..org suh pki selipar xnak..nak pki kasut..dia nie memang degil sikit kalau a katanya a ler kena ikut klu tak mmg xpi seklah jawabnya...tp klu tgk dia nyer perubahan adik lebih cpt tangkap dr abg...abg entahla..nanti aku citer..sedih pun nyer gaks sbb dah 6 thn membaca masih xleh..yg ank kakak aku sebaya abg dah pandai segalanya dah...tp mungkin silap aku gaks sebab 4 thn aku tak sek kan abg..dah ler dia lmbt sikit picupnya...tp xperlah abg umi akn cuba buat yg terbaik supaya abg boleh sama laju mcm adik ...tahap membaca..menulis dan mengeja ya...

No comments: