November 22, 2012

SPECMATA BARU...









Bulan sepuluh hari tu entah mcm mana aku leh tersinggah kedai spec ne..act memang dah lama nak wat spec baru sebab sekarang ne bukan jer rabun tapi silau yg tinggi buatkan aku tak nampak.Act aku singgah kedai ne pun sebab kebetulan bila aku lik dr byr gaji staff kt klang lalu ler jln klg lama...lepas tu nak singgah dlm tesco ne pun sebab nak beli batu nak letak kan kubur nenek.Entah camner amoi ner tgh edar flyers.dan2 tu kawan aku ajk masuk sebab dia pun nk wat juga..maknanya terjebak juga lah....kira ok lah harganya nak di bandingkan dgn harga yg aku selalu wat kat the mines tu...aku memang tak sangka ler selama ne aku bukan ler teruk sgt rabun jauhnya...tapi sebab silau yg melampau tu yg wat aku xnmpk....dan yg bestnyer kt sini dia akn tul2 chq mata ko klu ko tu tul rabun ker tak...xleh nak tipu2..byk kan selalu nya aku pakai power 325 turun hingga 25 jer rabun jauh aku tp silau aku tinggi 175.Kalau dulu aku lebih rela pakai ctc lens dr spec..walaupun aku wat spec tiap2 thn sebab tiap2 tahun power aku berubah...sebabnya kalau aku pakai spec terlampau lama aku akan cepat letuh sakit kt mata...rasa mcm nak tido jer...tapi sekarang ner..aku leh pakai spec lebih dr 8 jam...kalau tak mesti kejab2 buka sebab tak suka nak pakai.Ne pun gara2 doc dah tak bagi aku pakai ctc lens ler sebab dah ader selaput kat mata...akibat pakai ctc lens terlalu lama xbuka2...itu yg terpaksa juga menyerah kalah...apa pun kalau ader sesaper kengkawan nak buat leh dtg kat tesco jln klg lama,kedai ne tingkat 2..harga dia memang berbaloi2...dan yg peting diaorg ne memang optometrist..maknanya pakar dlm bab2 mata

No comments: