October 29, 2012

SEPETANG RAYA QURBAN

HUJAN MEMBASAHI BUMI

BETAPA BESAR NYA RAHMAT DARINYA

BUDAK YG XRETI MAKNA HUJAN

HABIS BASAH KUYUP
Petang raya qurban hari tu ..aku ngan kakak aku pi kubur arwah abah ngan nenek utk mengemas daun2  serta rumput yg tumbuh ats kubur arwah.memula waktu sampai tu elok jer cuaca panas...tgh2 kemas kubur arwah nenek,hujan turun dgn tertiba...nak di jadikan citer waktu kitaorg sampai kat kubur arwah nenek tu memang aku ada bau wangian yg cukup wangi..ingatkan kakak aku xde bau apa2..tapi bila aku tanya dia pun ckp dia ader bau yg sama...alhamdulillah dapat juga aku merasai pengalaman nie...memang waktu kitaorg sampai ader satu keluarga jer kat situ...tp kubur yg diaorg pi jauh kebawah...kubur arwah bhg atas...dan sekeliling tu tgk xde pun tanda2 ada keluarga lain yg menziarahi kubur2 berdekatan ngan kubur arwah nenek...alhamdulillah...susah nak di gambarkan dengan kata2..

No comments: