September 5, 2012

RAYA 2012 - KL

juadah yg siap di masak....

rendang ayam....time nie kakak aku dah keluarkan utk dia bawa lik ker pahang

kuah kacang - peberet abg aku

kek batik yg jadi kegemaran jiran2 mak aku - first time buat tu
hero2 ku sibuk nak posing ngan baju raya..abaikan latar blkg tu ek...
Semua orang kat blog dah citer pasal citer raya....seronok baca citer meker...cik as,si comel...pn sub...pn maya..mcm2 citer meker pasal raya tahun 2012 nie...aku jer blm lagi..bukan apa cuti rayalama...seminggu...balik jer dari cuti sibuk laks nak siapkan gaji orang...tu yg tak menyempat nak menulis tu...raya mcm biasa ler aku akan beraya kat kl dulu sebab kat sini suasana raya tu terasa ler jugaks walaupun tak semeriah mana...kalau kg en suami xde rasa apa-apa pun cuma berkumpul adik beradik jer reramai...aktiviti jalan raya ker endak ader..tu yg boring..maker bila en suami nak cuti lelama di kg halaman nya dia hendakler ikut kata bini tercinta utk beraya di kl dulu...so kali nie kakak aku beraya bersama...selalunya (kakak & abg)aku nie bergilir2..aku jer tak..setiap kali hari raya aku memang ader kat kl dulu...sebab selalunya time nak membeli belah utk ank2 dan en suami awl2 dah siap cuma aku nyer utk diri sendiri akan aku beli time mlm raya...time tu ler aku akn bersesak2 kat jln tar utk beli baju kurung sehelai dua...(selalunya murah giler)tudung ker...jadi bila agenda malam tu memang dah dijadualkan maka pagi hingga sblm berbuka tu acara masak memasak memang kena wat ler..tapi kali nie kakak aku ader so dia jer lah tlg mak aku..part aku hanya wat kek ngan rendang daging jer...xde ler susah..bila meker dah siap masak dlm kul 3 aku laks amik part kt dapur masak sampai time berbuka...

2 comments:

ietams said...

Aku teringin betul nak beli baju raya di mlm raya..
Tp tu la... Kami ni kene balik kampung...
Tiap tahun tak dpt nak pergi.
Org kate mmng murah2 eh

my heart said...

memang pung....mula2 sblm kul 12mlm..3 helai rm 100..lepas jer kul 1 mula ler lelong 4 helai RM 100..