June 7, 2012

APALAH NASIB....

Semalam dalam sejarah aku pi makan kat kedai leh laks dalam lauk yg aku amik tu ader lipas yg siap di gorengkan sekali...memula tu memang aku tak nak pi makan tapi kesiankan adik sorang nie yg ajak teman turutkan lah juga...so bila sampai kt kedai tu (act dah selalu pun makan kt situ) tgk lauk nampak menarik tu yg buat aku pun makan sekali walaupun sikit..jadilah nak lapik perut sebab breakfast aku tak makan apa-apa..Aku hanya amik tempe&kentang goreng ala2 sos tiram&cili sikit & kacang buncis goreng..waktu amik lauk tu memang aku dah nampak benda alah tu tp insting masih kuat katakan yg tu biji asam jawa..so aku ketepikan dlm pinggan...waktu tu memang xde niat nak check or picit ke..sampai halfway makan tu rasa mcm tak sedap hati sebab mata dok ler terpandangkan benda alah tu...nasib baik lah ader member lelaki dtg minum sekali...dialah yg tukang check nyer..so dengan sahihnya apa yg aku jangka kan tu betul...dan2 tulah tekak aku kembang nak muntah...nasib baik amik nasik suku jer..xde ler rasa membazir sangat..yg xleh blah tukan aku suka lah pulak makan tempe tu dr nasi...sebab masa tu memang buat tak pandang jer...jadi nyer waktu org dah beransur(maknanya xde ramai makan kt kedai tu)kita org pi ler bayar..dan masa tu member lelaki ni ckp kat tuan kedai(sbb dia jadi cashier).Tapi leh tak akak tu kata waktu dia angkat lauk tu dia dah chk satu2..memang xde..dia leh kata benda alah tu ader dlm tempe..aduh..kalau lah lipas tu memang dah ader dlm tempe sblm ko gorengkan tak kanlah pulak lipas tu bentuk asal..mesti dah terkerat2 badan nyer kan..ini yg xde kaki dan sesunggut..badan ok jer...sedangkan tempe tu akk tu potong kecik2 n halus2...memang xleh blah ah jawapan dia..sbb hati panaskan dah termakan lipas tu..terus byr dan nak blah ah...tp sbb dia nampak muka aku yg kecewa nie terus dia xnak amik duit aku..then kata adik xyah bayarlah..Masalah nyer bukannya aku kisah kena bayar  tapi kita bagitahu pun sbb suh akk tu berhati2&lebih bersih ler tapi yg best dia xnak ngaku tu..Yang lebih xestnyerkan petang tu dengan xsemena-menakan...badan aku,tgn,kaki,muka semuanya bengkak2...dan gatai2...mula tu kt office ingatkan kena gigit nyamuk  rupanya lain macam...
Waktu nie memang semuanya bengkak...tgk ler leher tu mcm ader halkum laks

masa nie baru start gatai-gatai blm bengkak lagi..
ini ler rupa aku kat office hari nie...macam org pakai bedak sejuk...
 tapi sayanglah gambar lipas tukan lupa laks nak snap...disebabkan keadaan tekak yg dah mengembang...tu yg xingat nak snap pic tu...

No comments: