May 14, 2012

SELAMAT HARI IBU

FIRDAUS,FARISH & FAIZ HAKIMI


Rasanya belum terlambat nak ucapkan selamat hari ibu pada semua ibu-ibu di dunia nie...betapa bertuahnya kita bila dikurniakan gelaran itu...Dulu waktu zaman persekolahan aku selalu fikir mcm mana rasanya kesakitan bila melahirkan ank...sebab waktu tu gosip budak2 sekolah nie lagi hebat dr zaman bekerja nie...biasanya kita akan bercerita bab kahwin,seks & bersalin...mcm mana ek rasanya...bila kita dah rasa sendiri kenikmatan itu baru ler tahu mcm mana susahnya ibu bapa kita nak membesarkan kita menjadi org yg berguna...Macam mana susah pun ibu bapa kita depa tak pernah nak menyugut tentang nasib depa...aku memang dilahirkan dari keluarga yg susah...Jadi kesusahan tu memang aku pernah rasa dan lalui...sambil sekolah sambil tu tlg abg aku jual nasi lemak...ptg pulak tlg mak meniaga goreng pisang...duit belanja jgn kata la...kdg2 RM 0.10 jer bawak pi sekolah dan selalu bawa bekal...bila arwah abah xbg duit belanja aku fhm maknanya hari tu aku kena jimat...mungkin ader benda lain yg arwah abah nak beli...walaupun aku hanya tiga beradik tapi zaman dulu tak sama dgn zaman sekarang...ank2 skrg apa jua yg diaorg nak diaorg tahu diorg akan dpt..kita dulu jgn ckp la klu nak sesuatu tu pun simpan dulu dlm hati...bila time gaji jer baru berani ckp nak apa..itu pun selalu tak dapat...Jadi aku cukup bersyukur walaupun susah..mak ngan abah aku dpt membesarkan aku hingga aku boleh menjadi insan yg dapat berbakti pada mereka..Walaupun arwah abah dan tiada..tapi aku tetap tak leh lupa kan dia..bila tatap jer gmbr dia aku akan menitisskan air mata sebab aku lebih rapat dgn dia dari mak...Aku bersyukur kerna sekarang aku merasai apa yg mereka rasa ketika membesar aku tiga beradik...To My Lovely mum..Thanks for everything..tanpa abah di sisi pun mak masih gagah utk meneruskan kehidupan..tanpa mak..kami tak kan jadi sepertimana sekarang..Memang jasa ibu itu sukar utk di balas cuma kami harap mak tahu yg kami menyanyangi mak sampai nafas terakhir...Untuk anak2 umi..sempena hari ibu ini umi harap kamu semua akan menjadi ank yg soleh dunia dan akhirat serta jadi lah insan yg berguna pada keluarga dan masyarakat...Amin

No comments: