April 22, 2012

HARI SUKAN SEKOLAH




Hari sabtu lepas (21/03/2012)abg ader hari sukan sekolah...setiap pagi minggu lepas asal bangun jer dia nak pakai baju sukan...bila aku kata belum..sukan abg hari sabtu..dia akan kata kenapa lambat sgt...tu yg sabtu lepas,budak nie tak sabar nak pi..pepagi lagi dah bgn suh aku ngan bapa dia cepat htr dia kat sekolah...adik-adik dia pun dia kejut suh bangun cepat.abg nak pi sukan katanya...

 Sebenarnya sukan sekolah depa di buat kat sini..INSTITUT PERGURUAN ILMU KHAS..kat bandar tun razak...memang jalan jem jgn ckplah dari depan HUKM hingga la nak masuk jln nie memang jem..sampaikan 2 org abg polis kena jaga..keter kena letak kat tepi jln..mana tak jemnyer..
 Masa memula sampai tu diaorg dah nak mulakan pebarisan...ank aku umah kuning...Champion namanya...yg nie umah merah...pahlawan nama tema umah...dasat semuanya bermisai..termasuk cikgu2 nyer sekali..siap bawa keris kau...tu yg tak tahan...
 Biasala kan dah nama pun bebudak...di suruh jalan ikut lain tapi masih berterabur jalannya...puasler cikgu duk aturkan...
 Ha yg nie ler umh sukan anak aku...champion..so lambang nyer harimau...semua pakai topeng...
 Kesian yg pegang gambar rimau tu.kena jalan tutp muka..sebab nak tunjuk gmbr rimau tu..terpaksalah...
 Yg nie ler cikgu kelas anak aku..dia kena masuk pebarisan..tu yg aku hantar ank aku dlm khemaht ak jumpa dia..rupanya dia kat sini...
 Yang umah hijau..tema angry bird...so semua kena pakai topeng angry bird....
 tahu jerlah bebudak kan suh pakai topeng diaorg letak ats kepala...semuanya layu jer...yerlah 6.45 pagi dah kena kumpul kat sekolah..sedangkan dekat jer pun tak sampai 1/2 jam...
 And last umah biru..umah biru tema ikan duyung...tu yg berambu mcm obor-obor..kehidupan dlm laut...yg kesian budak yg depan sekali tu...kena pakai rambut palsu kps tu jln kena angkat kain sebab ketat sgt...ikan duyungkan...
 Korang tgk ler tu..kat mana cikgu suh duk..kt situ jerlah si abg tak gerak2...dia leka tgk org main...dia nie xreti nak campur...kesian laks aku tgk...
 Yg cikgu pun satu kata ader makanan & minuman...ko tanya ler bebudak nak ker...ini tak diaorg diam jer..terpaksa laks ibu bapa belikan utk ank2 meker..mcm aku beli minum ngan fishboll utk abg...sebab cikgu tak prihatin..diaorg nak murid dtg minta ngan diaorg...ader ker patut...
 Ini pun lepas aku suh dia bgn...duk kat tepi...yg memula tadi dia duk depan sekali...nie sebab aku nak bagi air kt dia...tadi xleh nak bagi sebab cikgu diaorg duk depan khemah...time nie dia pandang jer aku...aku puas tanya abg ader masuk sukan tak?dia kata xde...
Di sebabakan tiada pun cikgu menanya anak aku utk diletakkan tanda nama pada baju...jadi aku ngan adik2 dia yg lain pun dah bosan sebab acara lmbt sgt..ucapan dekat 1 1/2 jam xhabis2 sedangkan bebudak dah panas dah nie...aku pun apa lagi ajak ler diaorang nie balik...daripada melangut jer kt situ...maka dgn itu si debab nie terus senyum...bila di ajak balik...jadi ler dapat juga dia merasa...mcm mana sukan sekolah...

No comments: