May 22, 2012

BILA HATI DILUKAI.................

Aku tak faham kenapa dan mengapa manusia nie tak pernah bersyukur atas rezeki yg diberi...bukan aku nak mengungkit tapi hati nie memang panas bila kita tolong org utk cari rezeki lebih di tempat lain meka2 nie macam xde hati dan perasaan utk menjaga hati kita yg telah tolong meka2 nie utk mendapatkan rezeki lebih...bila ko susah ko datang cari aku..bila dah senang ko langsung tak tanya khabar...memang aku bengang ah dengan sorang budak nie...waktu sibuk nak cari kerja lain sibuk dtg minta tlg aku...minta cr gaji yg lebih sikit dari sekarang...so nak tak nak sebabkan kesian dan nilai persahabatan kita pun tolong la...ok fine kat situ...bila dah tolong bagai siap sampai dah prepare loa...leh tak dia ckp dia xnak sebab dia dah dapat kerja lain..sayang nak tinggalkan kerja tu...mahu aku tak bengang...dah ler coo tu aku kenal dan aku y rekemen dia...mcm mana aku nak bgth kat bos tu yg budak nie tak nak kerja tu..fikir2kan la...sakit ke idak hati ini...org lain nak cari kerja pun susah...ini rezeki dah depan mata leh dia tolak mentah2 sedangkan gaji dia kat tmpt tu rm 1100 jer dan com nie bagi dia rm 1600..alasan dia company baru tkt tak establish katanya..mana aku tak hangin satu badan...malu tau dgn bos tu sebab aku kata ngan bos tu budak nie coursin aku...entahlah..andainya dia baca blog aku nie...ketahui la yg kakak ko nie malu dan marah yg amat sgt sebab ko buat tindakan mcm nie..kalau tak nak jgn dtg minta smp tiga kali..bila dah dapat akhirnya ko wat akak ko cam ne..sedih tau...





dia salah seorang dlm nie.....maaf andai ko terluka tp kakak ko 3x teluka

1 comment:

Yana Yassin said...

Sabar kak, mmg biasa ada org yang tak kenang budi niee,..

p/s : saya masih dgn pdrm, media nie part time sebgai blogger jerk.