March 11, 2013

MY LITTLE HERO

Setiap kali keluar kemana2 sekarang nie memang kegemaran kami ank beranak amik gambar...nak2 ank yg sulung memang suka bebenor amik gambar..klu kita tak kuar hp mesti dia tanya umi xbawa hp ker...yg si adik dia bukan tak suka bergambar tapi suka amik aksi yg entah aper2..baby laks dia suka wat aksi spontan...kita suh senyum dia wat dek jer..tak sangka kejab jer ank2 dah besar..abg pun dah nak masuk darjah satu tahun depan..adik pun dah sek..dia nie lebih bk berdikari dari abg..dan dia yg paling senang..umur 2 thn dah tak pki pampers n dah pandai bercakap..baby sampai sekarang pelat..abg laks sampai sekarang susah tul nak kejut pi sek..dia la murid yg paling last sampai ke sek..tahu pula tu malu kalau setiap hr isnin ade perhimpunan mesti dia suh kita tunggu sampai perhimpunan habis.Adik waktu memula jer wat hal..sekarang dia lah yg paling suka nak pi sek.Kalau dah sampai umh nenek dia..dia leh pi sendiri tak yah nak hantar katanya...alhamdulillah semua ank2 umi dah pandai bawa diri masing2..walaupun umi ngan abah lik lambat selalu..dan abg selalu komplen kat nenek dia tapi masing2 faham..mak pak depa cari duit nak membesarkan hangpa semua..tapi tiap kali apak eh kerja malam jer setiap hari mesti tanya abah kerja ker malam nie?...bila kata kerja jer..mesti depa kata ala...asyik2 kerja jer..tulah bebudak sekarang nie..pandai berkata2..kita dulu mana pandai nak ckp mcm tu..umi harap sgt kalau abg,adik n baby dah besar nanti leh baca coretan umi kat sini..mcm mana perangai masing2..syukur umi dapat hangpa semua..walaupun degil tapi tetap tolong kalau umi suruh.abg walaupun suka melawan tapi tetap buat..dan yg selalu kena rotan.adik walaupun degil n tak dengar ckp tapi tetap sygkan adik dia.aby laks keras hati..kalau tak bagi satu2 barang tetap melawan walaupun dia sedar abg dia 3kali ganda lagi besar dr dia..apa pun semuanya ank2 umi..dan umi sayang kan hangpa semua sampai jannah...Aminnnnnn... 










2 comments:

YaNa Yassin said...

Seronok yerrr dah ada anak,.. kita ada anak tekak jer. hahhahahha.

my heart said...

Yana..cepat2 ler..leh join the group..kak fiza awk pun dah ade baby