October 29, 2012

RAYA QURBAN - 1

ADIK YG XNAK BERENGGANG NGAN ABAH

ABG YG LEKA BERCERITA NGAN KAWAN2

SEKOR DAH TUMBANG

EN SUAMI YG SIBUK MEMBANTU

CUKUP SUSAH NAK TUMBANGKAN NYA ...

ABG NGAN ANGAH YG BZ BERCITER

LEKA SUNGGUH DEPA

TGK LER TU XNAK DIA BERPISAH NGAN EN SUAMI

DAH PUN SELAMAT


Raya qurban tempoh hari aku beraya kat umh mak...sebabkan memang xamik cuti dan tahun nie pun dah dua kali balik kg mil jadi raya yg tak seberapa nie beraya ler di sini jer..walaupun en suami nie org pantai timur..dan selalunya org belah sana memang meriah bila tiba musim raya qurban nie tapi kg en suami lain laks..xdelah semeriah yg di gembar gemburkan..bagi aku raya kat kl lagi meriah kot..sekurang2 kita di pagi raya pakai baju kurung&melayu...dan byk juga juadah raya tp kt sana bukan jer xmeriah malah kadang2 xrasa pun hari tu hari raya...sebab apa aku ckp mcm nie sebab pagi raya hanya kaum lelaki jer berbaju melayu..itu pun sebab nak pi sembahyang raya...lepas tu dah balik umh tukar baju sebab nk nyembelih lembu laks...yg kaum hawa sibuk memasak kat dapur.itu pun bkn juadah raya tp lauk makan tgh...tu sebab aku rasa raya kt kl lagi meriah..sekurang2 nya kita ader gaks pi melawat sedara mara...belah en suami xde pun nak pi memana..duk jerlah umah..so pagi raya tu umh mak hanya tinggal kami sekeluarga jer..kakak aku raya umh dia sendiri sebab dia ader wat qurban...abg aku lik kg bini dia...jadi xde ler ramai mana...tp nasib baik byk aktiviti yg kitaorg wat...xde ler boring + bosankan...ank2 pun seronok..

No comments: