December 19, 2011

FARISH HAKIMI

Rabu yg lepas memang aku satu family menghadapi ujian dr NYA....entah mcm mana anak aku yg bungsu MUHAMMAD FARISH HAKIM yang baru jer setahun mengalami darah beku di gusi & lidahnya...memang kitaorang tak perasan bila dia kena cuma mlm tu memang dia tidur asyik nangis jer...aku ingatkan xde aper2...rupanya memang dia sakit.....nasib baik la babysitter dia perasan...terus pi klinik buat chqup...tapi doc dekat klinik tak berani nak buat so dia suh refer hospital....nak tak nak kami pun terpaksala bawa Farish pi hospital Putrajaya sebab senang dia lahir pun kat sana....Tak sangka pulak bila sampai terus kena refer doctor pakar bedah mulut....doc biasa pun xberani nak wat aper2....memang menitis ler airmata nie bila tgk ank sendiri menangis sampai dok tendang2 kaki minta dilepaskan.....maknanya memang sakit ler walaupun telah dibius....ingatkan habis kat situ jer....rupanya tak....lepas jer operate & jahit gusi Farish...darah menitik tak henti2....ingatkan biasa jer lah sebab menurut doc benda tu akan kuar sampai mlm....rupanya tak...esk nya lepas aku refer lik kat hptl yg sama diaorang suh bw Farish dtg secepat yg mungkin...apa lagi tak tentu arah aku balik amik dia bw pi hospital...lagi sekali aku menitiskan airmata bila Farish meraung kesakitan sbb doc cuci laks mulut dia supaya bleeding tu stop....memang tak tahan tgk....aku cepat2 kuar....sbb kalau aku lama kt dlm tu pasti aku akan halang doc tu buat kerja dia....Dan akhirnya....Farish beransur sembuh walaupun pipi dia masih bengkak...tgk la pic atas tu....nampak pipi dia tembam kan???tu lepas kena cuci la tu...bw pi tmn jab suruh dia senyap...apa pun syukur kehadrat ilahi sebab perkenankan doa seorang ibu ini....dan tak lupa juga terima kasih pada teman-teman yg mendoakan kesejahteraan anakku ini..........

No comments: