January 13, 2011

HATI KU TERASA

Minggu lepas hatiku benar-benar terusik dgn kata-kata seorang perempuan yg aku terserempak di dalam lift waktu pi umah mak aku.Pertanyaan dia seolah-olah yg kedua-dua nie bukan dari darah daging yg sama...dia boleh tanya aku diaorang nie adik beradik ek?bila aku jawab ya,dia leh kata kenapa muka diaorang tak sama...kauorang rasa agak-agaknya apa yg patut aku jawab?memang aku akui ank aku yg no 2 ni byk ikut muka aku...lepas tu dia nie halus jer orangnya sebab dia tak suka makan...kalau nak bagi makan nasi,dia boleh lari satu rumah..
Yang si abg laks tak kisah dan tak memilih makan terutamanya nasi..dia cukup berselera..tu sebab dia nie jauh lebih besar dari adiknya..susu...hai jgn cakaplah sebulan jer 4kg..dan dia nie anak babah...sikit-sikit abah..tak de lain..muka dia pun byk ikut muka suamiku.
Tak kisah leer org tu nak fikir apa...yang pasti kedua-duanya zuriatku yg sah...dan permata yg tiada nilainya di dunia ini....

No comments: