January 4, 2010

Musim Penyakit

Sekarang nie aku satu family dok sakit...sakit apa?kami anak beranak tgh demam selsema.sakit tekak&batuk(mcm org sakit tb ).Tu yg dok senyap dua tiga hari kat sini.Nak buka lappy pun tak larat..nie pun ada le sikit kekuatan nak jengah blog org....dan nak celoteh sikit kat sini..Yang paling teruk diantara semua adalah aku..mana dgn demam.selsema,batuk & sakit tekak ..nak telan air pun pahit...yg Firdaus pula kalau batuk mcm kita berada dlm ruang kosong lepas tu menjerit...bergema-gema batuknya...kat dalam umah nie dah jadi mcm koir pula...bila aku start batuk je yg lain pun turut sambut....nie semua jangkit ngan kakak aku yg baru balik bercuti dr cherating la.Balik-balik je dia bawa penyakit...habis semua pun kena...cuma yg belum mak aku je..antibodi dia kuat kot tu yg jauh nak kena...keluarga kakak aku semua nya br baik dr demam &batuk.........nie keluarga aku pula yg kena.....mana tak sakit hati...baru je anak aku nak baik dr penyakit dah..kena lagi.nak buat mcm manakan..dah ketentuan..dr NYA..hari selasa lepas 29/12/09 pi le kjmc utk sedut kahak si Firdaus...kalau tak kejab je dia akan kena balik paru-paru dijangkiti kuman...la nie semua lum baik lagi..ubt dah nak habis baiknya blm lagi...aku berdoa moga kami sekeluarga cepat le sembuh...tak tahan dah nie...nie pun tgn kiri menaip,tgn kanan dok pegang tisu....nak buat mcm mana.......dah....NASIB.............

1 comment:

Ietams said...

ala kesiyannye..
musim sekarang ni